Unettomuus, stressi ja Neurosonic

Päätin ostaa Neurosonicin, koska minulla on ollut koko sairauden ajan ja oikeastaan jo hieman sitä ennen vaikeuksia nukahtaa. Tilanne paheni entisestään vuonna 2018, kun edesmennyt kissamme sairastui emmekä oikein löytäneet lukuisista tutkimuksista huolimatta syytä oireilulle. Sitten toinen kissa sairastui diabetekseen. Aloin nukkua todella huonosti, heräilin jatkuvasti kissamme ääniin, kun esimerkiksi oksensi yöllä ja olin todella huolissani koko ajan. Vuoden päästä tästä päädyimme eutanasiaan, mutta en saanut enää nukuttua kuin katkonaisia öitä. Nukkumaanmeno alkoi ahdistaa ja aloin vetkutella sänkyyn menemistä. Olin väsynyt, mutta en rauhoittunut tai levollinen. Kehossa tuntui olevan ylivireystila päällä ja unta ei tullut sitten millään. Sekä nukahtamisongelmat että katkonaiset yöunet saivat seuraavan päivän tuntumaan aivan kamalalta. Oli enemmän kipuja, väsytti entisestään ja oli muuten vain todella paha olo. Tuntui, että nyt koko elämä pyöri uniongelman ympärillä.

Päätin, että tämän asian hoito on nyt ensimmäisenä listallani. Tälle pitää nyt tehdä jotakin, että kehoni saa levätä ja palautua yön aikana. Olin jo aiemmin lukenut Neurosonicista, mutta silloin olin juuri ostamassa Bemeriä. Kumpikin näistä laitteista maksaa paljon ja olin jo oikeastaan päätynyt ostamaan Bemerin. Neurosonic sitten jä muutamaksi vuodeksi, kunnes vuonna 2021 törmäsin johonkin kirjoitukseen siitä netissä ja aloin miettiä, että voisiko se auttaa tähän uniongelmaan.

Ostin Neurosonicin Basic mobiilipatjan ja sain siihen yllätyksenä kuulokkeet kaupan päälle. Maksoin laitteesta 2490 euroa. Neurosonicissa on kolme erilasita ohjelmaa valittavissa: rentoutus, aktivointi ja palauttava. Itse olen tähän mennessä käyttänyt vain näitä erilaisia rentoutusohjelmia, joten en osaa tässä muista ohjelmista sanoa vielä mitään. Eniten olen käyttänyt 25 minuuttia kestävää ohjelmaa aika pienillä tehoilla. Alkuun minulla ei ollut yläpään alueen tehoja ollenkaan päällä. Otin todella varovaisesti koska reagoin aina niin vahvasti kaikkeen. Otin hoitoja kuukauden ajan lähes joka päivä, sen jälkeen siirryin ottamaan sitä vain joka toinen päivä. Nyt otan kerran viikossa. Tämän laitteen kanssa pitää vain löytää itselle se oikea ohjelma ja tehot.

Ensimmäisellä kerralla reagoin aika voimakkaasti. Itkin koko tuon 25 minuutin kestävän ohjelman ajan. Tuntui vain jotenkin todella hyvältä ja tunsin miten stressi vapautui kehostani. Seuraavilla kerroilla en saanut enää näin isoja reaktioita. Kehon ylivireystila lähti helpottamaan ensimmäisten kertojen aikana ja olin ohjelman ottamisen jälkeen sopivasti väsynyt, rento ja rauhoittunut. Unen saaminen on ollut huomattavasti helpompaa. En oikein edes jaksa miettiä mitään asoita enää sängyssä ja nukkumaanmeno on alkanut tuntua taas mukavalta. Nukun edelleen katkonaisia yöunia. Se johtuu ainakin osittain siitä, että näen todella usein painajaisia sekä käyn yön aikana usein vessassa ja uni muuttuu ensimmäisen käynnin jälkeen usein katkonaiseksi. Huomasin myös, että lapsesta asti isovarpaassani ollut syylä oli poistunut. Olin tähän syylään kokeillut lukuisia apteekin valmisteita ilman tuloksia. Olinkin tosi yllättynyt että nyt se olikin kadonnut.

Pidän kovasti Neurosonicista. Monet hoidot joita olen vuosien aikana tehyt ovat aika työläitä tehdä tai niitä ei ole jotenkin miellyttävä tehdä. Tätä hoitoa tykkään käydä ottamassa. Patja oli yllätyksekseni aika iso ja painava, en itse pysty sitä siirtelemään mihinkään. Siksi sillä on paikka yläkerrassamme, tilassa jota emme muuten käyttäisi mihinkään, kun katto on siinä kohtaa niin matalalla. Se sopii kuitenkin hyvin Neurosonicin hoidon ottamiselle. Pääsen sinne omaan rauhaan ja täydelliseen pimeyteen. 

Kommentit