Kuukausikooste: joulukuu

Joulumyyjäiset

Heti joulukuun alussa oli syöpäjärjestön järjestämät joulumyyjäiset Turun messukeskuksessa. On ollut pitkäaikainen haaveeni osallistua joulumyyjäisiin ja nyt se vihdoin toteutui. Olin eläinsuojeluyhdistyksen pöydän takana myymässä kannatustuotteita sekä itse tehtyjä käsitöitä. Käsityöt eivät menneet kaupaksi ja se vähän harmitti. Joka tapauksessa oli kiva neuloa koko syksyn ajan villasukkia. Toivon, että jossakin muussa yhteydessä ne saataisiin vielä myytyä. Meidän pöydästä kauppansa teki lähinnä kalenterit, tarrat, kortit, kangasmerkit ja kissojen lelut. Katsotaan jos sitä saisi vaikka seuraavaksi neulottua kissojen leluja itsekin.

Ainoa kuva jonka myyjäisistä otin, oli paikka jossa myytiin tällaisia eläimiä. Tuo kissa näytti ihan Kostilta, niin siksi tuli otettua kuva. Myyjäiset kestivät viisi tuntia, mutta itse olin vain kolme tuntia ja sen jälkeen kävin kiertelemässä muita pöytiä. Olisin halunnut ostaa hanskat, mutta siinä vaiheessa päivää oli jo oma kokoni loppunut. Äitipuoleni osti minulle sitten tuossa kuvassa olevan laukun.

Nämä olivat myynnissä, mutta eivät menneet kaupaksi.

Tällainen laukku löytyi myyjäisistä.

Joulu

Joulu meillä meni kotona ollessa. Minulle tärkeintä joulussa on rauhallinen oleminen ja se ettei tarvitse lähteä minnekään. Tein ruuaksi keitettyjä perunoita ja raitajuuri-aurajuustovuokaa. Raaputimme sen jälkeen lahjaksi saadut arvat. Mies voitti omastaan kymmenen euroa. Sen jälkeen saunoimme. Emme normaalisti osta toisillemme lahjoja, mutta nyt mies yllätti ostamalla lahjaksi aktiivisuusrannekkeen. Olen sellaista katsellut pitkään, kun olen miettinyt, että mitä sellainen ranneke mahtaisi nukkumisestani näyttää. 

 
Klinikka

Tein päätöksen, että helmikuussa lähden ulkomaille hoitoon kahdeksi viikoksi. Klinikka sijaitsee Kyproksella. Jo kolme vuotta sitten olin lähdössä tälle samaiselle klinikalle, mutta silloin matkakumppanini sairastui. Näin jälkikäteen ajatellen olen tyytyväinen ettei vielä silloin tullut lähdettyä. Uskon, että hyödyn nyt paremmin hoidoista kun hermostoni ei ole jatkuvasti ylivirittyneessä tilassa. Kaikkea voi vieläkin sattua, mutta nyt olen lähempänä lähtöä kuin kertaakaan aiemmin. Huoneisto ja lennot on nyt ainakin varattu valmiiksi ja lähempänä matkaa hoidan vielä kuljetukset. Toivon, että kaikki menee hyvin ja pääsen matkaan.

Kommentit