Minne ja miksi lähden ulkomaille hoitoon?

Ajattelin kirjoittaa hieman alustusta tulevaa hoitomatkaa varten. Olen siis lähdössä helmikuussa hoitoon Kyproksen Limassoliin yhdeksäksi päiväksi. Lennämme sunnuntain ja maanantain välisen yön, jolloin olemme Kyproksella vasta maanantaina. Tiistaina alkavat sitten hoidot joka arkipäivä.

Ennen matkan varaamista puhuin Zoomin välityksellä klinikan johtajan kanssa. Tämä keskustelu oli ilmainen. Sen jälkeen hän lähetti minulle sähköpostiin suosituksia majoituksista että hoidoista. Hän tarjosi minulle neljän viikon pakettia hintaan 6500 euroa. Tällaisia rahoja minulla ei kuitenkaan ole, niin kysyin että onnistuuko tulo kahdeksi viikoksi. Se onnistui. Hän lähetti minulle myös listan laboratoriotesteistä jotka olisi hyvä ottaa ennen matkaa. Lista oli hyvin kattava ja totesin pienen tutkimustyön jälkeen, että nämä olisi kannattavaa ottaa siellä Kyproksella. En olisi kuitenkaan saanut Synlabissa otettua ihan kaikkia testejä ja ne olisivat maksaneet enemmän mitä tulevat Kyproksella maksamaan.

Olen jo aiemmin käynyt Saksassa kuusi kertaa sekä matkannut pitkin Suomea hoitojen perässä. Ulkomaille lähtö ei siinä mielessä ole mitään uutta. Ensimmäistä kertaa olen kuitenkin lähdössä näin pitkäksi ajaksi. Olen aiemmin ollut vain ihan yksittäisiä päiviä. Olen väsynyt yksin hoitamaan itseäni, enkä yhtään edes tiedä mihin suuntaan lähtisin hoitoja jatkossa viemään. Klinikalla alan ammattilaiset räätälöivät minulle hoitokokonaisuuden. Klinikalla toimii yksi lääkäri. Siellä on myös naturopaatti, jonka kanssa olen aiemmin tehnyt yhteistyötä Skypen välityksellä sekä fysioterapeutteja että sairaanhoitajia. Lähes kaikki hoidot ovat täydentäviä hoitoja ja sellaisia joita Suomessa ei ole mahdollista saada.

Matkan tarkoitus on päästä kokeilemaan mahdollisimman paljon erilaisia hoitoja ja toivottavasti saan jostakin niistä apua. En siis ajattele, että tulisin täysin oireettomana takaisin kotiin. Ajattelen, että jos saan edes jostakin hoidosta vähän apua, niin matka on ollut kannattava. Eniten toivon apua väsymykseen ja kipuun. Hoidoista eniten odotan 10-passia eli eräänlaista otsonihoitoa. Tarkoitus olisi jatkaa sitten hoitoja vielä kotona, sellaisia joita täällä pystyn tekemään.

Se miksi valitsin juuri tämän klinikan, syynä on kattavat hoidot sekä hyvät arviot/asiakaskokemukset. Olen Facebookissa seurannut potilaiden ryhmää nyt useamman vuoden ajan. Olen sitä kautta saanut paljon tietoa ja lukenut ihmisten hyvistä kokemuksista. Tietysti on aina ihmisiä joilla hoidot eivät ole auttaneet yhtään, mutta niin se on oikeastaan ihan minkä tahansa hoidon kohdalla. Tietysti toivon, että minä kuuluisin siihen ryhmään jolle hoidot tuovat apua. Hieman pelottaa, etten nyt ainakaan yhtään huonompaan menisi, mutta mitään ei saa jos ei edes yritä.   

Kommentit