Kuukausikooste: tammikuu

Kuulumisia ja opintojen aloittaminen

Tammikuussa en tehnyt oikein mitään. Olin koko ajan todella väsynyt ja koko kuukausi meni vain nukkuessa ja levätessä. Mieli on ollut todella maassa, osittain siksi että en ole saanut sairauspäivärahaa ja siitä johtuen rahat ovat vähissä. Asiaa on selvitetty syyskuusta alkaen kun kävin lääkärissä ja sain B-lausunnon, sen jälkeen lääkäri teki vielä uuden kun eka ei mennyt läpi. Oli kyllä kiva lääkäri kun jaksoi tähän asiaan panostaa niin paljon. Nyt sitten se ei mene senkään takia läpi, koska aloitin tammikuussa opiskella yrittäjyyden ammattitutkintoa verkko-opiskeluna. Se on päätoimista, mutta siihen ei saa opintotukea. Siinä on seitsemän kurssia, joista olen jo tehnyt kaksi. Lisäksi tehdään liiketoimintasuunnitelma ja laskelmat. En millään haluaisi jättää tätä kesken, joten yritän saada sen mahdollisimman nopeasti suoritettua. Olen siihen kyllä tyytyväinen, että nykyään on niin paljon kaikenlaisia kursseja ja opintoja jotka voi suorittaa täysin verkossa, muuten opiskeluistani ei tulisikaan yhtään mitään. Tuntuu myös kivalta tehdä jotakin muuta kuin omia hoitoja. Nyt on ollutkin pisin tauko hoidoista mitä olen kertaakaan tämän yhdentoista vuoden aikana pitänyt. Ajattelin, että ennen hoitoon lähtöä ei kannata tehdä mitään, enkä edes tiedä mitä tekisin. Toisaalta olen halunnut säästää loput rahat tulevaan reissuun. Se onkin jo ihan pian!

Siementilaus

Tilasin heti joulun jälkeen Alankomaista siemeniä ja sain ne tammikuun alussa. Olen kerran aiemminkin tilannut Seedosta, joten tällä kertaa uskalsin tehdä hieman isomman tilauksen. Tilaan siemenet ulkomailta, koska ne ovat siellä niin paljon halvempia kuin Suomessa. Maaliskuussa laitan ensimmäiset siemenet multaan. Toivottavasti tämän vuoden kasvukausi menee hyvin ja pääsen yhden välivuoden jälkeen laittamaan myös kasvihuoneeseen taimia. Tänä vuonna panostan basilikoihin ja kurkkuihin. Olen miettinyt, että pitäisi lisätä kasviksia ruokavalioon vielä entistäkin enemmän. Katsotaan jos saisin monipuolisesti niitä nyt tänä vuonna kasvatettua.


Kommentit