Yhteenveto tutkimuksista ja testeistä

Näiden 11 vuoden aikana minulle on tehty lukuisia erilaisia tutkimuksia ja testejä. Päätin nyt tehdä niistä yhteenvedon ja kerron myös löydöksistä.

Ihan ensimmäinen tutkimus oli röntgen jonne pääsin terveyskeskuksessa oikean jalan kipuilun takia. Keuhkoista otettiin röntgen kahteen otteeseen, vuonna 2013 ja 2017. Käsistä 2017. Jalasta löytyi luupiikki ja käsistä kulumaa.

Lumbaalipunktio tehtiin 2013. Sieltä ei löytynyt mitään.

Pään magneettikuvaukseen pääsin Tyksiin vuonna 2014. Lanneranka kuvattiin 2017, samoin oikea jalka. Jalasta löytyi rustovaurio. 

Gastroskopiassa olin vuonna 2015. Tutkimuksessa ei ollut mitään poikkeavaa.

Tämän jälkeen päätin itse alkaa tutkituttamaan itseäni ja teetin useita tutkimuksia.

ENMG eli ääreishermostotutkimus tehtiin yksityisellä. Tutkimuksessa ei löytynyt mitään. 

Ruuansulatusanalyysin olen tehnyt kaksi kertaa Suomessa vuosina 2016 ja 2020 sekä yhden kerran Saksassa vuonna 2017. Tuloksista olen kirjoittanut oman kirjoituksen täällä.


Neurobalance -testin tein vuonna 2016. Tässä testissä tutkittiin kortisoli, DHEA, adrenaliini, noradrenaliini, serotoniin ja dopamiini. Tulokset olivat normaalit.  

Oligoscanilla minut tutkittiin kaksi kertaa Saksassa vuonna 2017. Vajeita oli piistä, kromista, jodista ja litiumista. Raskasmetalleista paljon oli alumiinia.

IST-diagnostik on jonkinlainen Saksassa käytössä oleva bioresonanssilaite jota käytti lääkäri. Laite näytti minulla olevan Borrelia afzelii, Borrelia burgdorferi, toksoplasmoosi ja EBV. Laite näytti myös että minulla on cavitaatioita. Näihin tuloksiin suhtaudun hieman varauksella.

Mikroskooppianalyyseistä löytyy kirjoitus täältä.

23andme geenitestin tein muistaakseni 2018. Lähetin raakadatan Geneticgenieen jotta sain metylaatioprofiilin. Minulla on mm. MTHFR-geenin mutaatio.  

Ihmisillä, joilla on MTHFR-geenivirhe, on heikentynyt kyky hyödyntää synteettistä foolihappoa elimistön käyttöön, mistä seuraa folaatin puute. MTHFR -geenivirhe vaikeuttaa myös synteettisen B12-vitamiinin muuntumista aktiiviseen muotoon (lähde:Luontaisnetti). 

Mutaatio liittyy myös heikentyneeseen detoksifikaatiokykyyn.

Hiusanalyysistä löytyy kirjoitus täältä.

MycoTox -testistä löytyy kirjoitus täältä.

Orgaaniset hapot -testissä löytyi kaikenlaista pientä. Hiiva näyttäytyi monessa tuloksessa. 

Rasvahappoanalyysin tein vuonna 2022. Minulla on puutetta omega-3 rasvahapoista ja liian paljon omega-6 rasvahappoa (GLA ja DGLA). 

Farmakogeneettinen testi tehtiin kesällä 2023, kun olin kaksi viikkoa osastolla. Tuloksista en ymmärtänyt itse yhtään mitään, mutta niissä ei nähtävästi ollut mitään ihmeellistä.

Laboratoriotestejä on otettu sekä julkisella että olen itse käynyt otatuttamassa Synlabissa. Olen tutkituttanut mm. erilaisia vitamiineja ja ferritiinin. Viimeksi ferritiini oli 110 ug/l, joka tutkittiin myös ollessani osastolla. Aiemmin minulla on ollut vakava puute D-vitamiinista. Sitä syönkin säännöllisesti ja välillä käyn mittauttamassa sen. 

Kommentit